TEMA 4: “LA IMPORTANCIA DEL CONTEXTO CULTURAL DEL ALUMNO
PARA UN DOCENTE INDÍGENA”
Le contexto
cultural jump’ee ba’a’táaj ma’lo’
yéetel k’áabéet p’ataj ti’ tuukulo’ob je’xo’on aj-k´aansaj
maasewal xook k’abeet k’aoltik tu’ux kajáan le palalo’ob yéetel tu’ux ku
kaanbaj, tumen le palo’ob kan k’uchuk tu najil xook ku tasik yáaba’aj u kanaj
tu naj tumen u ch’i’ibalil ts’ukansik
tumen u yáax u najil xook.
Le tukulo’ob ku
ch’iik’ob ti’ u ch’i’ibal ti’ ch’i’ibal je’ex u t’aanob, u tukulo’ob, le ku
yiilko’ob sansamal yéetel bix ku yiilko’ob le kuxtalo’ob le ku betko’ob ma’lo’
maakilo’ob.
El contexto cultural es uno de los aspectos más importantes que debemos de tener en cuenta como docentes
indígenas ya que debemos conocer el
lugar donde el alumno vive y aprende,
porque el niño al llegar a la escuela cuenta con saberes previos que la familia
le ha transmitido por ser la primera escuela.
Los conocimientos que ha
adquirido han pasado de generación en generación como es la lengua materna, los
valores, las creencias, las vivencias y la forma de ver la vida que los hace personas únicas y valiosas.
TS´ÍIBNAJI: AJ K´ÁANSAJ XMARIA ANGÉLICA UC CAUICH
CONCLUSIÓN:
Le tukulo’ob yaantie’mpalalo’ob naj
k’eex yéetel ts’aaj ichi je’ex ta tukla
a meyaj je’ex jump’e ba’aj kana kaansaj ti le palalo’ob, yóolaj u yaantaj jump’e
ki’makool ichi le palalo’ob le ku kanko’ob tu najilo’ob yéetel u najil
xook.
Por lo tanto
esos saberes previos y conocimientos con
los que cuenta el alumno debemos rescatarlos e incluirlos en la planeación como
contenidos de aprendizaje, para que
exista una relación entre lo que el
alumno aprende en su casa y en la escuela.
TS´ÍIBNAJI: AJ KÁANSAJ XMARIA ANGÉLICA UC CAUICH
0 comentarios:
Publicar un comentario